Stěhování lze zvládnout s chladnou hlavou

Pár se stěhuje

Stěhování nepatří k zrovna oblíbeným činnostem. Jedná se o proces, jež vyžaduje chladnou hlavu, plánování a hromadu trpělivosti. Ať už chcete vylétnout z rodného hnízdečka nebo jste si vybrali větší byt či lepší prostředí. Stěhování je zkrátka nelibá činnost, která je mnohými zatracována.

Během několika dnů je potřeba sbalit svůj dosavadní život a začít na novém místě, kde musíme zase pro změnu vše vybalit, uspořádat a uklidit. Aby vybalování a zabydlování se v novém místě bylo co nesnadnější, je důležitá příprava a organizace. Dnes vám tak trochu pomůžeme a pokusíme se stěhování společně naplánovat.

Harmonogram

Abychom stěhováním netrávili zbytečně dlouhou dobu, než je nutné, připravíme si časový rozvrh. Jestliže nám to v zaměstnání umožní, je lépe si na tuto dobu vzít dovolenou. Přeci jen kombinovat stěhování a zaměstnání by bylo stresující. Přibližně dva dny trvá příprava nábytku a ostatních věcí, včetně úklidu prostor – přeci po sobě nezanecháme chlívek. Třetí den slouží k přestěhování veškerých věcí a pozvolným vybalováním. Čtvrtý a pátý den vybalujeme, rozmisťujeme nábytek a uklízíme. Den šestý ještě můžeme dodělávat a ladit drobnosti. Uváděná doba je jen orientační a záleží na velikosti bytu, počtu kusů nábytků a detailech, jako je to, zda budeme v novém muset věšet nějaké police na zdi atd. Harmonogram je důležitý proto, abychom usoudili, zda si pozvat stěhovací firmu nebo partu kamarádů.

Pečlivě roztřídíme majetek

Ačkoliv to velmi láká naházet vše do krabic nedbale, protože je to honem, byla by to chyba. Všechny věci by měly být roztříděné: oděvy k oděvům, nádobí k nádobí, dekorace k dekoracím apod. Vhodné je opatřit si stěhovací krabice, obalové materiály a fix, kterým krabice viditelně popíšeme, pro lepší přehlednost. Usnadní to nejen práci během stěhování (budeme vědět, co je křehké), ale také se lépe zorientujeme při vybalování.

Vždy je lépe mít po ruce věci, které bychom mohli potřebovat. Jako jsou papírové utěrky, smetáček, úklidové prostředky, nezbytná kosmetika, oblečení na převlečení a ibuprofen na bolehlav – ten snad potřeba nebude. Na co nezapomínat mít u sebe – jsou doklady a finance. Nikdy sebou na nové místo netaháme staré harampádí, které už nebudeme potřebovat. Ať jde o vysloužilé nádobí, hračky, oblečení. Během balení nastává ideální doba na inventuru.

Chrániče na nábytek

Nebylo by příjemné zjistit, že se během stěhování poškodil nějaký kus nábytku. V novém to budeme pravděpodobně chtít mít pěkné. Opatříme tedy hrany nábytku chrániči a strany vlnitou lepenkou. Rozhodně vytáhneme dvířka, poličky a šuplíky. Mimo přiskřípnutých prstů hrozí, že při manipulaci vyjedou, spadnou a rozbijí se.

Pečlivost při balení

Krapet organizace ušetří v nové domácnosti spousty času. Nejdříve sbalíme věci, jako jsou oděvy, dokumenty, knížky a vše důkladně popíšeme. Jakmile máme sbaleny tyto věci, přejdeme ke kuchyňskému náčiní, kosmetice v koupelně, přikrývkám a polštářům. To, co si však necháme je úklidové náčiní, ať můžeme opuštěné prostory uklidit. Úklidové prostředky se nám budou hodit také po příjezdu do nového. Popisky na krabicích oceníte, protože první co uděláte v novém, bude, že pohledáte krabici s varnou konvicí a kávou…

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*